City inngår avtale med Puma

City Football Group, inkludert Manchester City, inngår en draktavtale med Puma verdt hele 650 millioner pund.

Det har lenge vært en dårlig skjult hemmelighet at Manchester City fra og med neste sesong bytter draktsponsor og går fra Nike til Puma. Nå er det imidlertid offisielt bekreftet og i pressemeldingen skrives det at flere av lagene som er en del av City Football Group blir en del av avtalen. I tillegg til Manchester City gjelder dette Girona (Spania), Melbourne City (Australia), Atletico Torque (Uruguay) og Sichuan Jiuniu (Kina), og avtalen har en verdi på hele 650 millioner pund. Avtalen, som varer i ti år, innebærer at City kan få inntil 65 millioner pund i året, betraktelig mer enn de 20 millioner pundene avtalen med Nike ga i året.

Avtalen er selvsagt svært viktig for Puma, og deres norske sjef Bjørn Gulden uttaler i pressemeldingen at det er den største avtalen Puma noensinne har gjort. «Både i størrelse og i ambisjon er dette den største. Vi er veldig glade for å bli partnere med City Football Group, der suksess, ambisjon og drivkraft for innovasjon har ført til at de har satt nye standarder, både på og utenfor banen. Vi ser frem til å bygge det mest innovative partnerskapet som fins innenfor fotball ved å redefinere modellen for samarbeid innen sport, både på og utenfor banen.»

Bare avtalen Manchester United har med Adidas er større enn den nå Puma har inngått med CFG. Mens Uniteds avtale med Adidas gir dem 75 millioner pund i året, gir avtalen Chelsea har med Nike dem 60 millioner i året. Det samme gjelder Arsenals avtale med Adidas.

2 svar

  1. Jan Henning Andersen sier:

    City ypper seg blant den europeiske eliten også når det gjelder økonomiske avtaler, inne blant topp fire 💷💪

  2. Lean sier:

    Nice,i love it

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.